womansday! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu womansday! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu

womansday!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Malelane

Lieve trouwe lezers in Nederland!

Donderdag 9 augustus was het hier national womansday! En dat betekent hier een vrije dag en kleine vakantie voor de kids. Geweldig toch dat womansday de reden is voor een schoolvakantie :p moeten ze in Nederland eigenlijk ook maar doen, Hihi. Alle winkels, behalve de supermarkten, waren gesloten wat een heel stil beeld op straat veroorzaakte. De winkels zijn hier namelijk elke zondagmorgen open, dus ik had het nog nooit zo rustig meegemaakt de hele dag! Ondanks womansday begaf ik mij gewoon naar Amazing Grace.. De kids waren vrij dus het was een drukke dag! De hele dag met ruim 40 kids om me heen, ik was gesloopt! Ik had ook niet even tijd voor mezelf genomen, dus was een pittig dagje :p
Ik heb de kids geholpen met hun wiskunde test die maandag af moet zijn en wauw! mijn lovely boyfriend was volgens mij de enige die het donderdag al af had!! High five en een knuffel! ;-)

Vandaag (vrijdag) was ook weer een druk dagje, want ook vandaag waren de kids vrij. Ik was iets later op het centrum, opstaan was vanochtend beetje moeilijk dankzij de baby vannacht :$ en meteen begon de dag productief. Na een gesprek met de manager ging ik op pad naar Dries om te bespreken of hij een poort voor amazing grace kon maken en voor welke prijs. Ook heb ik met de manager besproken of de dames van de tuin het gras van het voetbalveld kunnen maaien, zodat ik er een echt voetbalveld van kan maken. Dit gaat hij maandag met ze regelen :D ! De boys voetballen nu namelijk op het stenen basketbalveld met losse stenen en de meeste op blote voeten.. Terwijl erachter een voetbalveld is met doelen, maar wat nu niet begaanbaar is. Echt totaal overwoekert... Dus ik ga de boys eens even heel blij maken hoop ik volgende week :-).

Wat betreft de poort.. Dit is noodzakelijk omdat het centrum momenteel ook door wild vreemde mannen wordt gebruikt als weg naar hun werk. Dit is niet de bedoeling en al helemaal niet als die mannen niet zo pluis zijn. Daar willen we de kids niet mee in aanraking laten komen! Een poort is de oplossing, omdat dan enkel mensen van amazing grace doorgang krijgen. Ik hoop nog geld te krijgen van awesome travel, zodat ik genoeg geld bij elkaar heb voor de poort...

Verder heb ik vandaag weer wiskunde gedaan en eerlijk gezegd vond ik het knap dat ze hun concentratie erbij konden houden, want mijn concentratie wat betreft wiskunde was ondertussen wel zon beetje op :$. Verder had Peace zijn biologie en wiskunde huiswerk gemaakt, wauw! En heb ik met hem
Engelse les gedaan. Hij is ondertussen een gemotiveerde leerling, maar ik moet hem wel ophalen en niet laten gaan, want anders verdwijnt hij. Maar als hij in de les zit doet hij 100% zijn best! Aangezien de andere vrijwilliger is vertrokken neem ik al haar lessen over, voor zover ik dat kan hendelen.. Maandag is Themba namelijk ook weer voldoende aangesterkt dus zal ik ook zijn programma moeten oppakken. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, maar we gaan ervoor en met een beetje creativiteit lukt het me wel :-).

Heel veel liefs,
Van de andere kant van de wereld!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 22983

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: