weer een druk dagje! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu weer een druk dagje! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu

weer een druk dagje!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Malelane

Lieve lezers,

Weer even een update schrijven zittend in m'n bedje, aangezien ik nog geen zin heb om te slapen..

Vandaag was weer een druk dagje, die voorbij ia gevlogen! Sochtends kwam ik aan op het centrum toen de andere vrijwilliger vroeg of ik zin had mee te gaan naar de winkels. Toevallig wilde ik nog op zoek naar voetbalballen en wat leuks voor de meiden. Dus ik liep gezellig mee. Helaas kon ik geen voetbalballen vinden, maar heb wel een aantal springtouwen voor de meiden gekocht :-).
Terug op het centrum was het alweer tijd voor m'n lessen. Ook mijn 14-jarige boyfriend was nog ziekjes en hing bij de schommel, dus gaf ik hem eerst wat aandacht voordat ik de andere jongen ophaalde voor de les. Wat blijft het mij toch een heerlijk gevoel geven als hij uiteindelijk zijn wiskunde sommen snapt en trots naar mij kijkt :-) Hij is al 17 jaar, maar zit nog op het niveau van grade 4 (à 8 jaar) omdat hij daarna nooit meer naar school is geweest... Hiervoor schaamt hij zich dan ook best, maar in de lessen heb ik z'n schaamte redelijk doorbroken. Want ook mijn Engels is niet perfect en dit sterkt hem. Ook wil hij heel graag mijn taal leren en na afloop van de les hb ik hem naast zijn biologie en wiskunde huiswerk ook wat Nederlands meegegeven ;-) hij vond het fantastisch en ik ben benieuwd of hij me morgen kan vragen hoe het gaat :p

Na de les wilde mn lieftallige boyfriend ook wat aandacht en heb ik met hem aan z'n wiskunde huiswerk gewerkt. Alle kids hebben deze week een boekwerk van stencils met wiskunde opgaven meegekregen die maandag af moeten zijn. Dit wordt nog wat aangezien ze donderdag tot zondag vakantie hebben vanwege nationale vrouwendag!

Toen ben ik er even tussenuit geweest om gezellig te skypen met thuis :-)! Best raar om jullie weer te zien paps, mams en lins.. En mickey natuurlijk!

Eenmaal weer terug op het centrum had ik m'n fotoboekje mee en werd ik omringd door kids die nieuwsgierig waren. Mams ze vonden je 'à beautifull woman!' is dat niet een prachtig compliment! En Derek je had de jaloerse blik in de ogen van de 14 jarige boy moeten zien bij het zien van onze foto, haha! Ik dacht dat het best moeilijk zou zijn om m'n foto's van mijn leventje in NL te laten zien. Met ouders, opa en oma's, vrienden en een mooi huis. Maar het was helemaal niet zo de kinderen vonden het prachtig, ook al hebben zij dit allemaal niet. Op het centrum zijn ze allemaal elkaars broers en zussen en ze weten dondersgoed dat andere kinderen wel mama's en papa's hebben. Ze zijn gelukkig en dat is het belangrijkste.

Na huiswerktijd vroeg Laura of ik met haar mee kon naar het ziekenhuis om Themba op te halen. De operatie was geslaagd en hij was voldoende aangesterkt om weer thuis te komen! Dus gingen we op weg met de auto en stuurde ik een sms naar mijn gastgezin dat ik naar het ziekenhuis moest en niet thuis zou eten. Laura en ik gingen namelijk erna gezellig samen ergens wat te eten halen.

In het ziekenhuis was het weer chaotisch.. Ten eerste wisten we niet waar hij in het ziekenhuis zou zijn, dus gingen we naar de afdeling waar we maandag met hem waren. Maar daar aangekomen bleek hij niet terug naar daar te zijn gebracht. We begaven ons naar een ander deel en ook daar wisten ze het niet. Dan maar zelf op zoek naar het mannelijke gedeelte ;-) om een beeld te schetsen, het ziekenhuis ziet eruit als een vervallen bouwval en de gangen zijn niet overdekt maar gewoon buitenom ;-) maar we hebben hem uiteindelijk gevonden! Beiden lachend roepend 'yeah! We found you!' verzorgde we meteen een smile op z'n gezicht! Na hem thuis te hebben gebracht en weer te worden bestormd door alle kids die vroegen of ik bij hen bleef slapen, zijn Laura en ik lekker ergens gaan eten..

Ondertussen begin ik toch wel moe te worden, dus ik ga lekker nog een kopje thee maken en dat liggend in m'n bedje opdrinken voordat ik in slaap val.

Xxxxx
En heel veel liefs uit Malelane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 22974

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: