Wat een week.. - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu Wat een week.. - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu

Wat een week..

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Malelane

Lieve lezers,

Wat een week was het weer.. De moeder van mijn gastgezin is op 1 augustus bevallen van een prachtige zoon! Ze moest een nacht in het ziekenhuis blijven, maar de volgende middag kwamen ze gelukkig allebei gezond thuis. Samen met Nina hadden we leuke kadootjes voor de kleine gekocht. We wilde het huis versieren, maar helaas zagen we auto net de straat inrijden toen we aankwamen.. Ook de babykleren uit het pakket heb ik aan ze gegeven :D Het is echt een super schattig kindje, alles is nog zooo klein! Persoonlijk lijkt het mij best vervelend als je net bent bevallen en samen met je gezin van je kindje wilt genieten, als er dan twee vreemde meiden ook in je huis zijn. We hebben ons deze week dan ook extra op de achtergrond gehouden.. Zowel vrijdag als zaterdag waren we uitgenodigd voor een braai, dus hadden ze de avonden lekker voor zichzelf. En.. hoefde de man niet voor ons te koken, wat hij heel fijn vond haha. Een hele week koken was namelijk wel erg vermoeiend voor hem :P
Gister zijn we weer lekker naar het zwembad bij de logde in het beverly hills van malelane geweest, waar we lekker konden bijkomen van vrijdagavond. Vandaag doen we ook lekker rustig aan.. Morgenochtend ga ik een paar foto's in de fotowinkel voor de kids uitprinten, want ze blijven erom vragen of ze de foto's krijgen die ik maak. Morgen is ook de laatste dag voor Nina hier in Malelane.. Dat wordt dus afscheid nemen van de kids voor haar.

Vrijdag wilden we een leuke foto samen met alle kids op het centrum maken, maar dit liep uit op een mislukking. De grote jongens kregen net voor de foto een preek, omdat ze allemaal slechte resultaten op school hadden. Met als gevolg dat de tv en/of radio van hun kamers werden gehaald. Nou die kregen we dus nooit meer vrolijk op de foto. Vervolgens was het chaos, omdat er scouts arriveerden die dat weekend bleven slapen.. We hebben het nog geprobeerd, maar de foto's zijn er niet leuker op geworden. Daarna gingen we met twee jongens op pad die die dag jarig waren, omdat ze voor hun verjaardag nieuwe schoenen mochten uitzoeken. Wij dachten leuk! We kunnen ze blij maken met een uitje en een kadootje. Nou ook dat liep uit op een ramp :S De schoenen werden zowat voor ze uitgezocht en het moest allemaal snel snel gebeuren. Vervolgens mochten ze bij de KFC iets te eten uitzoeken. De social worker die met ons mee was, zou daarheen komen, maar was nergens te bekennen. En tot overmaat van ramp liep er een jongen weg, omdat hij de drukte niet aan kon. Toen we dan eindelijk met het eten aan een tafeltje zaten, werden we gebeld of we al klaar waren om naar het feestje te gaan van een kennis van een andere vrijwilliger. Nou nee we waren nog niet klaar. We wilden ons nog thuis omkleden en zaten nog in de KFC met een chagrijnige jongen :P We hadden er helemaal geen zin meer in en zijn niet naar het feestje gegaan. Tja af en toe loopt een dag echt helemaal verkeerd, maar nu kan ik er wel weer om lachen. Want uiteindelijk zijn we naar een braai gegaan, waar we een hele gezellige avond hebben gehad :D.

Ook ga ik weer verder brainstormen over een mooie bestemming voor de rest van mijn donatiegeld... Als iemand ideeen heeft, laat het me weten!

En ik hou jullie snel weer op de hoogte over mijn belevingen hier aan de andere kant van de wereld.

Liefs,
Joyce

  • 08 Augustus 2012 - 21:56

    José Ellermeijer:

    Wat een lief baby'tje! Hoe heet hij?
    Gek idee dat Nina weer terug is in Nederland.
    Heb je nog foto's uitgeprint voor de kinderen? Heb je een foto van Mickey laten zien?
    Tot gauw op Skype,
    Veel liefs van mamma

  • 11 Augustus 2012 - 10:34

    Joyce Ellermeijer:

    Hee mams,
    Het is inderdaad een schattig baby'tje! De naam.. tja das lastig, want die afrikaanse namen zijn niet bepaald mijn sterkste kant :$ Ik ben hem eerlijk gezegd vergeten en wist ook niet hoe ik het moest opschrijven :P
    Nina belde gister en was inderdaad gek.. De slaapkamer is zo leeg nu :P
    Ik heb een aantal foto's uitgeprint van de kids en die aan ze gegeven met een berichtje voor ze op de achterkant ;-) Natuurlijk wilde alle kinderen toen een foto, maar ik heb ten eerste niet van alle kids een foto en ten tweede is het printen hier echt duur! De foto's in mijn fotoboekje van thuis vonden ze erg leuk. En natuurlijk heb ik Mickey laten zien, my little lion ;-). Hij was gister echt de weg kwijt op skype, van links naar rechts kijken, maar hij kon mij niet vinden..
    liefs, Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 22975

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: