mijn weekverslag - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu mijn weekverslag - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu

mijn weekverslag

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Malelane

Lieve lezers,

In de meeting van vorige week kreeg ik te horen dat de manager elke week een weekverslag van mij wilt hebben over wat ik die week heb gedaan. Toen dacht ik laat ik dat weekverslag nou even in m'n weblog plaatsen ;-) dan lezen jullie meteen hoe een week er voor mij uitziet hier! Sorry het is wel in het Engels want had geen zin (sorry) om het weer te vertalen.. Het weekend is wel in het NL want dat hoeft m'n baas niet te weten haha. en waarschijnlijk zitten er genoeg fouten in m'n Engels dus Kelly en Lincy mijn excuses Hihi.

My report about last week (23-27 July)

Monday
I prepared music class with Nina, but bible class tooks more time. So we changed the music class to tuesday. I went to the clinic with Wilifred and later also with Emanuel. After lunchtime I helped the children with their homework.

Tuesday
I went to the store for checking the prices of the wooden benches and made an appointment with a men of the store around 3 o'clock. In the morning I gave english-, music- and biologyclass. The men from the store didn't show up, so I helped with the homework of the kids.

Wednesday
Nina and I bought some cleaning stuff, because there was not enough supplies for the Nelson Mandela day. There came many people because of this day to help cleaning and painting the centre! After that we went with Alfred to Dries, so we could check the prices from the benches from steal. Alfred and I talked with the ladies from the sewing centre what they needed for finishing the uniform of Zakhile.
I gave a class about the letter A for the little children and after lunchtime I helped with homework.

Thursday
I did the deposit for the benches and bought the buttons and zipper for the uniform of Zakhile. We had a meeting in the office at 11 o'clock about how everything is going on now. After the meeting I read with Betina in the english class. In the afternoon Nina and I went to the library with the children.
We made also some pictures from the benches, so we can show them for raising more money.

Friday
I helped at the english class about the animals. I repeat also the lesson from yesterday with Zakhile and Wilifred to check what they remember. In the afternoon I went to the ladies from the sewing centre to check about the uniform of Zakhile. When it was finished, I gave it to her to fit and we gave it to the ladies from the laundry.
Nina and I get the premision to leave today earlier, because there was nothing else to do.

Zaterdag
Na en poging om uit te slapen trokken we onze bikini's aan en gingen we op weg naar het Beverly hills van malelane, waar we vandaag mochten zwemmen en zonnen met uitzicht op het krugerpark.
Daarna filmpjes gehuurd voor morgenohtend terwijl de familie naar de kerk is. En na weer een terrible maaltijd kleedden we ons om en gingen we naar de pub aant eind van de straat ;-) het was een heerlijke avond waar we leuke mensen hebben ontmoet en ik Afrikaans heb gestijldanst. Ook hebben Nina en ik een Afrikaanse cowboy dans geleerd. En aan het eind zijn we veilig lopend naar huis gebracht ;-)

Sunday
We hadden zo gehoopt dat we vandaag konden uitslapen omdat de familie normaal gesproken vroeg naar de kerk vertrekt, maar helaas ze vertrokken laat en de kids begonnen al vroeg (7u) met lawaai maken :-( toen ze dan eindelijk naar de kerk waren nestelden wij ons lekker op de bank en hebben we een heerlijke meidenfilm gekeken. De thriller bewaarden we voor smiddags, want wilde nog even langs de winkels en internetcafe. Ook waren we uitgenodigd door mensen die we hebben ontmoet voor een drankje aan de rand van Kruger ^^ we konden daar uit de auto en ik heb een zebra geaaid!!! Dit was echt ongelooflijk gaaf en ik hoop dat hij de foto wilt uploaden! :D daarna met z'n allen uiteten geweest en we mochten een laptop lenen zodat we Savonds in ons kamer de thriller hebben gekeken! :p een avondje geen big brother of de kerk op tv was echt lekker ^^

Vandaag weer een lekker dagje gewerkt met de kids. En.. We hebben het klaslokaal geschilderd! Want de andere vrijwilliger deed daar echt een eeuwigheid over :p wij zijn al een heel eind gekomen en maken het waarschijnlijk af met een beetje hulp van de grote boys ;-)

Heel veel liefs uit Malelane

  • 30 Juli 2012 - 18:40

    Ilonka Schuurman:

    Hoi hoi, dat is leuk dat je het klaslokaal heeft geschilderd. Doe je ook niet elke dag...hihihi. Maak je er nog wel een foto van? Is wel leuk om te zien hoe het er nu uit ziet. Het gaat er nu al een heel stuk op vooruit met al dat hulp wat je daar doet. Ik denk wel dat de mensen dat heel fijn vinden.

    En wat een leuke foto met die zebra. Was je niet bang?

    Doei doei en veel plezier.

    Dikke knuffels vanuit Nederland XXXX


  • 31 Juli 2012 - 12:51

    Joyce Ellermeijer:

    @ Ilonka:
    Ik zal inderdaad even een foto plaatsen van het schilderen ;-) Het is nog niet helemaal af hoor, want ga vanmiddag weer verder. Een paar van de jongens wilde mij ook helpen, dus wordt vast heel mooi ^^
    En ze zijn inderdaad erg blij met het werk wat ik hier doe, vandaag maakte de manager dat wel duidelijk :-)

    En de zebra.. Nee op de een of andere manier was ik helemaal niet bang. Het was zoo gaaf gewoon. Hij kwam gewoon naar ons toegelopen en ik hield mijn hand bij zijn snuit en hij gaf soort kopjes ertegen ^^

    Ik loop straks ook weer even langs het postkantoor, want heb nog steeds geen telefoontje gehad van de koerier over het pakketje. Ik had het vorige week nagevraagd en ze zeiden dat het normaal gesproken 3 weken duurt voordat een pakketje uit Europa hier is. Dus dat zou betekenen dat hij deze week echt komt! :D

    Liefs, Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 22984

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: