Het krugerpark - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu Het krugerpark - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu

Het krugerpark

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Malelane

Lieve Lezers,
Ik ben ondertussen weer terug in Malelane van een heerlijk weekendje weg. We zijn in Graskop geweest waar ik vrijdagavond met de meiden de plaatselijke kroeg onveilig heb gemaakt ;-) En zaterdag heb ik zoals jullie konden lezen GEBUNGEEJUMPT!! :O Dit was iets wat ik al zo lang wilde doen, maar aangezien ik echt heel erg hoogtevrees heb nog nooit echt had gedaan. Ook had zich nog nooit een mogelijkheid voorgedaan. Samen met nina heb ik een tandemsprong gemaakt en het was fantastisch. De adrenaline die dan door je lichaam stroomt is echt niet normaal :P
Zondag ging de wekker om 4:15 !! want om 05:00 uur vertrokken we naar de gate van het krugerpark. Het was het zeker waard om zo vroeg op te staan, want ik heb de zon zien opkomen boven de rivier van het krugerpark ^^ We hebben de hele dag een gamedrive gemaakt en de zon vervolgens ook weer zien ondergaan :P Zo lang heb ik nog nooit in de natuur in een open busje gezeten! Het resultaat was dat we dus mooi de hele big five in 1 dag hebben gezien! Om vervolgens vanochtend weer om 05:15 uur op te staan en om 6u te vertrekken. Door het krugerpark op weg naar Malelane.. Vanochtend was echt het allergrootste hoogtepunt voor mij, want... er lag een LUIPAARD naast de weg heerlijk te relaxen en stak vervolgens ook nog eens langs ons busje de weg over!!! Luipaarden verstoppen zich normaal gesproken als de allerbeste en zijn alleen op grote afstanden te spotten. Zoals in Kenia vorig jaar hebben we op de allerlaatste dag van een hele week gamedrives een luipaard gezien, maar zo ver weg dat hij met het blote oog niet te zien was.. Dit was dan ook wel een moment waarbij mijn hart even oversloeg en ons hele busje als papparazzi met de camera begon te schieten :P

Nu zit ik weer vertrouwd in ons internetcafeetje naast de Spar en na te genieten van dit heerlijke weekendje ontspannen. Morgen gaan we weer hard aan de slag op het project. Ik heb ondertussen al heel wat ideetjes voor het sponsorgeld dat ik heb ontvangen.. Zo zijn de bankjes op het project echt aan vervanging toe, want die zijn nu levensgevaarlijk voor de kids. De rugleuningen missen en er steken grote spijkers uit. De rugleuningen die er wel nog zijn zitten los en zelf op het zitvlak missen planken.. Hiervoor wil ik in Nelspruit (een plaatsje hier vlakbij) op onderzoek gaan. Daarnaast zijn er niet genoeg drinkbekers voor alle kinderen. Dit betekent dat als ze gaan ontbijten of lunchen en ze een kopje thee krijgen dat ze dan vechten om een beker. Zodra er iemand zijn thee op heeft staat er al een kind klaar om deze snel om te spoelen, zodat hij ook thee kan halen. Ik vind deze armoede niet nodig en wil morgen kijken hoeveel bekers ze nodig hebben om deze vervolgens te kopen. Naast de bekers zijn er geen borden en eten de kinderen uit blikken met scherpe randen! En zijn er niet genoeg bedden voor alle kinderen, waardoor er vaak twee kinderen in een bed liggen. Helaas kan ik niet alles regelen, maar ik ga kijken hoe ver ik kom :-)
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs uit Malelane

  • 16 Juli 2012 - 14:45

    Ilonka Schuurman:

    Mooie foto's weer Joyce. En bungeejumpen, gaaf hoor. Ik had dat nooit gedaan. En je staat daar in je korte broek. Dat kunnen we in Nederland nog niet. Het is nog steeds slecht weer. Geef mijn dan maar de Afrikaanse winter. Ben ik ook HEEEEEL blij mee.....hihihi
    En raar dat ze daar dan niet genoeg drinkbekers hebben voor de kinderen en dat ze uit blik eten. Toch wel heel erg he. Maar jij gaat er nu iets aan doen. Super goed van je. Dat is wel heel belangrijk een schoon bord en een beker.
    En de stoeltjes kan je ook misschien nog maken. Nou we horen het wel van je als het is gelukt.
    Groetjes uit het regenlandje NEDERLAND XXXX

  • 17 Juli 2012 - 10:24

    Leo Ellermeijer:

    Mooi zo, zo te lezen heb je het naar je zin, wel een behoorlijke beestenbende daar.
    Geniet maar lekker. groet, leo

  • 17 Juli 2012 - 15:41

    Joyce Ellermeijer:

    @ Leo:
    Ik heb de cultuurschok ondertussen een beetje overleefd ;-) Maar het weekendje ertussenuit was wel erg lekker na een week hard werken op het kindercentrum. We hebben heel veel geluk gehad met de beesten in het krugerpark :D Nu weer terug in de normale afrikaanse wereld, zonder olifanten en zebra's
    groetjes

  • 17 Juli 2012 - 15:44

    Joyce Ellermeijer:

    @ Ilonka:
    Hihi het was die ochtend nog wel heel koud hoor, maar wilde in mn korte broek springen :P
    Was uiteindelijk erg lekker, want wat krijg je het warm van de adrenaline na zo'n sprong! En zodra het zonnetje doorkwam was het ook echt weer heet.
    Balen van het weer in nederland, hoop voor jullie dat het snel beter wordt!
    Enne ik ben vandaag naar de winkel geweest en heb 24 warmte bestendige en onbreekbare bekers gekocht! :D Zal morgen checken of we nu genoeg hebben voor alle kids en anders nog maar een bezoekje aan de winkel brengen ;-)
    De vrouw in de keuken was zoo blij met de bekers, ze keek in mijn tas alsof ze de lotto had gewonnen. Dat is toch geweldig :D
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 22988

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: