mijn eerste week in ZA! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu mijn eerste week in ZA! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu

mijn eerste week in ZA!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Malelane

Ik ben nu een week in Zuid-Afrika! De eerste werkdagen op het project zitten erop.. Het voelt alsof ik de kindjes al weken ken, maar verder zit mijn hoofd zo vol! Vandaag was het een hele leuke, maar ook zware dag.. Ik voelde mij smiddags niet helemaal lekker, had hoofdpijn en bevangen door de drukte en warmte. Dit zorgde ervoor dat ik een moment had waarop ik mijn leventje in NL even miste.. Gelukkig zorgen de kindjes en de grote stoere boys er dan weer voor dat ik weer weet waarvoor ik hier ben.
Vandaag heb ik een paar kids het kaartspel pesten geleerd. Het was zo leuk om te zien hoe snel ze de regels oppakten en hoe happy ze toen waren. Dit moment was echt onbetaalbaar! Een meisje die bijv. geen taal spreekt snapte het heel snel en ik zei haar hoe slim ik haar vond en dat ik trots was. Jullie hadden haar moeten zien stralen :D voor dit soort momenten doe ik alles..
Vanavond waren Nina en ik uitgenodigd door een andere vrijwilliger voor het eten. We hebben kennisgemaakt met een typische Duitse maaltijd ;-) gezellig gekletst en tips uitgewisseld over het werk. Daarna belden we onze gastvader, omdat hij had gezegd dat hij ons wilde ophalen als we ergens gingen eten. Helaas was zijn humeur niet bepaald vrolijk en zei hij dat we geluk hadden dat hij in de buurt was, omdat hij normaal niet in de stad was :S Zijn vrouw was verantwoordelijk en niet hij maakte hij ons duidelijk.. Oke, dus we hadden haar (8,5 maand zwanger!) moeten bellen? Het blijft een vreemde man.
Gister had ik heel leuk contact met mijn gastmoeder. Respect voor haar! 8,5 maand zwanger, maar om 05:30 vertrekt ze elke dag naar haar werk! En dan dus nog thuis voor haar man zorgen.
Ik ga nu lekker slapen.. Ik heb alweer helemaal zin in morgen. Het werk is zwaar, maar ik haal er zoveel voldoening uit :D

Morgen wil ik een activiteit gaan voorbereiden voor de kids. Ik wil ze namelijk een Nederlands liedje gaan leren. Een van de grote jongens zingt de hele dag en vroeg mij naar een Nederlands liedje ;-) Ik zit te denken aan Margeritha van Marco, want dat nummer heeft gewoon een speciaal plekje in mijn hart.. Voor de kleintje vind ik 'op een onbewoond eiland' wel leuk :P

Liefs uit Malelane

  • 11 Juli 2012 - 13:53

    Iris Van Kuijk:

    Wow Joyce, wat ongelooflijk stoer dat je dit doet! :D Respect, veel succes en plezier daar!! ;)
    xx Iris, je ex-natuurkundemaatje haha ;)

  • 11 Juli 2012 - 16:12

    José Ellermeijer:

    Wat leuk dat je het spelletje ' pesten ' aan de kinderen hebt uitgelegd ! Leuk om je bezig te zien met de kinderen !
    Denk je al in het Engels ? Het lijkt me best lastig.
    Komend weekend naar het Krugerpark> heel veel plezier en mooie foto's maken !
    veel liefs van mamma


  • 11 Juli 2012 - 17:39

    Ilonka Schuurman:

    Hoi Joyce, Ik ben de baby kleding nu aan het wassen. Dan kan de gastmoeder het direct gebruiken. Ik stuur ook nog andere kinderkleding mee. Die mag je aan de andere kinderen geven. Als ik het naar het adres stuur wat je aan je moeder had gegeven, moet ik dan ook je 06 nummer van Zuid-Afrika er bij schijven? Of is dat voor iets anders. Het stond niet op het berichtje die je aan Lincy had gestuurd. Dit is ons Email adres: r.schuurman15@chello.nl . Als ik het naar het postkantoor breng dan geef ik je wel even een berichtje. Dan weet je dat het onder weg is. (Wel lekker hoor ik heb weer ruimte in de kast....HIHIHIHI) Veel plezier in Krugerpark. En groetjes uit Nederland XXX

  • 12 Juli 2012 - 12:07

    Shunesca:

    Lieve Joyce,

    Ik vind het echt geweldig om je verhalen te lezen. Wat maak jij mooie dingen mee zeg. Kan niet genoeg zeggen hoe geweldig ik je vind en wat je allemaal doet..!! Gelukkig heb je genoeg ervaring om de kinderen veel bij te brengen. Wat je gastvader betreft, denk aan omgaan met agressie en aan je docente daar van dan komt het vast wel goed haha.

    Geniet ervan en zorg goed voor jezelf!

    Xx- liefs van Shunesca

  • 13 Juli 2012 - 08:04

    Joyce Ellermeijer:

    @shunesca: Hahahaha geweldig ik zal nu altijd aan Lies denken als mn gastvader weer eens onredelijk doet XD tnx :P

  • 13 Juli 2012 - 08:14

    Joyce Ellermeijer:

    @ mama:
    Was inderdaad erg leuk om ze het kaartspel te leren en ze blijven erom vragen, dus we zullen het nog vaak spelen ;-) Enne raar he, in het engels denken.. Maar ook nog wel NL hoor ;-) want met Nina en andere vrijwilliger kan ik gewoon in het Nederlands praten. Het is vooral lastig met de kinderen die geen engels praten.. Maar ook dan kan ik wel met de kids spelen :D
    We worden vanmiddag opgehaald door Neil van awesome travel en dan lekker het weekend genieten in het Krugerpark! Even 4 daagjes voor onszelf. Heerlijk, maar ook raar om nu niet bij de kids te zijn.. Zal zeker mooie foto's maken! En hopen natuurlijk op de big 5 :P Vind het ook erg leuk om de andere NLse meiden weer te zien en te spreken over hun project.
    xxx

  • 13 Juli 2012 - 08:16

    Joyce Ellermeijer:

    @ Iris:
    Wat leuk een berichtje van mijn ex-natuurkundemaatje! :P Tnx, enne de komende 8 weken zal ik nog veel posten ;-)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 22976

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: