De 1e dag! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu De 1e dag! - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Joyce Ellermeijer - WaarBenJij.nu

De 1e dag!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

09 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Malelane

Lieve lezers,

Vandaag was mijn eerste werkdag op het project! Wat een indrukken, de dag ging heel snel ondanks dat we van 8-17 werkte ;-) Ik was blij dat Nina en ik een lunchpauze voor onszelf hadden. We werden namelijk meteen in het diepe gegooid en niemand was echt duidelijk. Gelukkig kon ik (dankzij mijn ervaring) zelf aan de slag met de kids. Gezellig spelen en elkaar leren kennen. We hielpen bij de pre-school die een andere vrijwilliger leidde. (Het is grappig te beseffen dat ik tijdens het schrijven nu eerst in het engels denk, terwijl ik toch nog best veel Nederlands praat)
Er is vandaag zoveel op mij afgekomen dat ik niet meer weet hoe en waaraan ik mijn geld wil uitgeven.
Ook thuis in het gesprek met mijn gastmoeder werd duidelijk dat Grace waarschijnlijk corrupt is. Grace is de vrouw die de kindercentra heeft opgericht. Dit maakt mij verdrietig. Ik wil mijn geld in ieder geval niet uitgeven, zodat ik haar help. Hoe en waaraan kan ik mijn geld goed uitgeven?! Dit wil ik deze eerste week eens goed gaan uitzoeken.
Ook heb ik vanavond het spelbord met uitleg van het kaartspel pesten afgemaakt. Morgen neem ik het mee!

Het bijwonen van de engelse les aan de kindjes was erg leuk en nuttig. Ik heb de vrijwilliger feedback gegeven en het lijkt mij leuk haar programma uit te breiden en mijn ervaring van de basisschool hierbij te gebruiken.

Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 10 Feb. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 22990

Voorgaande reizen:

03 Juli 2012 - 01 September 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: